Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
IAA Hannover Fuarı 2018
#7
İzmir Büyükşehir Belediyesi, ‘Kent İçi Ulaşım Ödülü’nü Otokar’dan Aldı

Türkiye’nin öncü otomotiv sanayi şirketi Otokar bir kez daha, Özelkalem Dergisi tarafından bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen Yerel Yönetim Ödülleri’nin ‘Kent İçi Ulaşım” kategorisi sponsoru oldu. Geniş ürün gamı ve ulaşımda akıllı teknolojiler üzerine global ölçekte yürüttüğü çalışmalarla sektörde birçok ilke imza atan Otokar, Kent İçi Ulaşım Kategorisi’nde İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kentsel Tasarım Kategorisi’nde Lüleburgaz Belediyesi’ne ödülünü takdim etti.

Türkiye’nin lider otobüs markası Otokar, kent içi ulaşımda yenilikçi ve örnek projeleri desteklemeye devam ediyor. Kullanıcı beklentilerine uygun ürettiği araçları 60’dan fazla ülkeye ihraç eden Otokar’ın “Kent İçi Ulaşım” kategorisine sponsor olduğu ve Özelkalem Dergisi tarafından bu yıl 10’uncu kez gerçekleştirilen “Yerel Yönetim Ödülleri” sahiplerini buldu.
Bu yıl “Yerel Yönetim Zirvesi” başlığı altında, uluslararası statüde gerçekleştirilen ve yurtdışından da belediye başkanlarının ağırlandığı organizasyon geniş bir katılımla Valide Sultan Gemisi’nde düzenlendi. Hayata geçirdikleri projelerle kentlerini günden güne daha da güzel bir geleceğe taşıyan belediye başkanlarına ödülleri takdim edildi.

30995497688_dfbd1b4c27_h.jpg

Türkiye’ye katma değer yaratan birbirinden değerli projelerin ödüllendirildiği organizasyonu Otokar olarak bir kez daha desteklemekten mutluluk duyduklarını belirten Otokar Genel Müdür Yardımcısı H. Basri Akgül; “1963’te başlayan yolculuğumuz boyunca kullanıcılarımızın bize duyduğu beğeni, güven ülkemiz için daha da iyisini yapmak için bizi daime cesaretlendirdi. Türk mühendisinin tasarım gücüyle birçok ilke imza attık; Türkiye’nin ilk küçük otobüsünü, ilk şehirlerarası otobüsünü, ilk elektrikli otobüsünü tasarladık, Türk işçisinin emeğiyle ülkemizde ürettik. Sektörde 55’inci yılını kutlayan şirketimiz, sizlerin aracılığıyla modern ve çevreci taşımacılığa hizmet etti; her gün binlerce yolcuya dokunan bir marka konumuna ulaştı. Bugün, sizlerin değerli referansları ile global pazarda da Türkiye’yi temsil ediyoruz. İtalya’dan Almanya’ya, Ürdün’den Malta’ya kadar birçok ülkede yüzbinlerce yolcuyu güvenle taşıyoruz. Ürettiğimiz araçlarımızı dünyada 60’dan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Ne mutlu ki; yüksek adetli ihalelerde de ülkemizi başarıyla temsil ediyoruz; Türkiye için katma değer yaratıyoruz” dedi.

Otokar’ın şehir içi taşımacılıkta Avrupa’da ürün ve hizmetleri ile büyük beğeni kazanmaya devam ettiğini kaydeden Akgül; “Kısa süre önce Bükreş Belediyesi’nin 400 otobüslük anlaşmasını imzaladık. Bir Türk markasının bugüne kadar tek kalemde aldığı en büyük otobüs ihracatı sözleşmesini imzalamaktan büyük bir gurur duyduk. Sahip olduğu bütün gücü öncelikle ülkesine hizmet etmek için kullanan Otokar, yurtdışında elde ettiği deneyimi yurtiçine de yansıtıyor. Kazandığımız deneyim ile sizlere daha iyi hizmet vermek için çalışıyoruz. Çok iyi biliyoruz ki; siz değerli yöneticilerimiz de halkımıza kusursuz hizmet etmek için büyük bir emek sarf ediyor; ülkemizin refahına katkı sağlayacak çalışmalara imza atıyorsunuz. Otokar olarak 55 yıldır olduğu gibi, önümüzdeki yıllarda da hizmetlerinizi her zaman bir adım öteye taşımanız için daima yanınızda olacağız” açıklamasını yaptı.
Konuşmasında Otokar’ın “akıllı ulaşım teknolojileri” konusunda da global ölçekte çalışmalar yürüttüğünü belirten Akgül, gecede ödül alan ve katılan tüm kurumları tebrik etti. Türkiye’nin kendi alanlarında uzman, saygın ve akademik isimlerinden oluşan seçici kurul tarafından farklı kategoride bir çok projenin titizlikle değerlendirildiği Yerel Yönetim Ödülleri’nde Kent İçi Ulaşım Kategorisi’nde İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Mert Yaygel‘e ödülünü Otokar Genel Müdür Yardımcısı H. Basri Akgül takdim etti. Kentsel Tasarım Kategorisi’nde Lüleburgaz Belediye Başkanı Murat Gerenli ise ödülünü Otokar Kamu Satışları Müdürü Mahir Özşeker’den aldı.

30995492168_6aa3d351bf_h.jpg
#UlaşımdakiGözünüz'' 2 . ''Yaşında
Ara
Cevapla
#8
BÜYÜK ÖDÜL TÜRK MÜHENDİSLERİN GELİŞTİRDİĞİ YERLİ KAMYONA VERİLDİ

ULUSLARARASI YILIN KAMYONU ÖDÜLÜ FORD TRUCKS’IN EN BÜYÜĞÜ, F-MAX’IN OLDU

Ford Trucks, yeni çekicisi F-MAX’i, 2018 Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda (IAA) dünyaya tanıttı. F-MAX, her yıl fuarda sonucu merakla beklenen büyük ödülü “Uluslararası Yılın Kamyonu Ödülü”ne de layık görüldü. Töreninin ardından gazetecilerle buluşan Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı ve Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y. Koç, “Ford Trucks, Ford Otosan’ın geleceği için bizleri heyecanlandırıyor. 2010 yılında aldığımız stratejik kararla kamyon büyütmek için büyük bir atılım başlattık. 2015 yılından bu yana ise Ford Trucks için 400 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Yılın Kamyonu seçilen yeni çekicimizin uluslararası pazara yeni bir oyuncu olarak girmesi için hazırız. F-MAX ile uluslararası büyümemizi daha da sağlamlaştırırken, ihracatta yeni yollar açarak ülkemizin ekonomisine daha fazla katkı sağlayacağız” dedi.

30995461838_cb41c776af_h.jpg

Ali Y. Koç: “Bir aracı motoru dâhil geliştirip üretebilecek yeteneğe sahip ilk Türk şirketi olmanın gururunu yaşıyoruz.”


F-MAX’in dünya prömiyeri sonrasında açıklamalarda bulunan Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı ve Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y. Koç, Ford Otosan’ın kamyon işine 1959 yılında başladığını hatırlatırken, “1982’de kurulan İnönü fabrikası ile kamyon işindeki iddiamızı mühendislik gücümüzle birleştirerek yeni bir aşamaya taşımıştık. Bugün geldiğimiz noktada ise bir aracı, motoru dâhil, geliştirip üretebilecek yeteneğe sahip ilk Türk şirketi olmanın gururunu yaşıyoruz. Bugün dünya prömiyerini gerçekleştirdiğimiz F-MAX ile Türkiye’nin sıfırdan geliştirilen ve üretilen ilk çekicisini dünyaya sunuyoruz. Uluslararası Yılın Kamyonu (International Truck of the year) ödülü üretim gücümüzün ve mühendislik kabiliyetlerimizin ulaştığı noktayı ortaya koyuyor. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımı kutluyorum. Çekicimizin uluslararası pazara yeni bir oyuncu olarak girmesi için hazırız.” dedi.


Ali Y. Koç: “Ford Trucks’a yaptığımız yatırımın en önemli noktasındayız.”


Ford Otosan’ın 2010 yılında kamyon işine odaklanarak yeniden yapılanmaya gittiğini ve bu kapsamda yürüttüğü stratejinin ardında uluslararası bir marka olma hedeflerinin bulunduğunun altını çizen Koç, “Ford Trucks, Ford Otosan’ın geleceği için bizleri heyecanlandıran çok önemli bir girişim. 2010 yılında aldığımız stratejik kararla Ford Trucks’ın büyümesi yolunda büyük adımlar attık. Türkiye’de tamamen ağır ticari araçlara özel ve son derece modern bayi yapılanmamızı 30 plaza ile tamamladık. Uluslararası pazarlarda büyümemizi ise Orta Doğu, Afrika, Rusya ve Türkî Cumhuriyetlerin ardından, Orta ve Doğu Avrupa’da gerçekleştirdiğimiz bayi açılışlarıyla sürdürdük. Bugün itibarıyla 33 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 2018 sonu itibarıyla 41, 2020 sonu itibarıyla da 51 ülkede var olmayı hedefliyoruz. 2015 yılından bu yana Ford Trucks için 400 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdik. 2017’de uluslararası pazarlardaki satışlarımızı yüzde 50 artırdık. Bugün geldiğimiz noktada, Ford Trucks işine yaptığımız yatırımın en önemli noktasındayız. F-MAX, uluslararası pazarlardaki büyümemize ivme kazandıracak. Alt yapımız ve global yapılanmamız, F-MAX’

n uluslararası pazarlara yeni bir oyuncu olarak girmesi için hazır. Ford Trucks’ın hedefi ürettiğimiz her 3 araçtan birini ihraç etmek ve ihracatımızın yüzde 50’sini Avrupa pazarlarına yönelik gerçekleştirmek. Hep vurguladığımız gibi, Koç Topluluğu olarak ülkemize duyduğumuz inanç ile rekabet gücümüzü artıracak, ülkemize katkı sağlayacak, fark yaratacak yatırımlarımızı, planlı ve uzun vadeli bir bakış açısıyla sürdürüyoruz. Geçmişten bugüne, her zaman kısa vadeli dalgalanmalar yerine uzun dönemli hedeflere odaklanmaya özen gösterdik. Memleketimizin potansiyeline kavuşmasında ve ülkemizin uzun vadeli hedef ve hayallerinde bizim de bir katkımızın olması Topluluğumuz için en önemli motivasyon kaynağı.”


Haydar Yenigün: “Bugün aldığımız ödül araç üretme ve geliştirme kabiliyetimizin geldiği noktayı çok iyi anlatıyor.”

Hem Ford Otosan adına hem de Türkiye adına çok gururlu bir an yaşadıklarını ifade eden Haydar Yenigün şunları söyledi: “Ford Otosan olarak araç üretme ve geliştirme kabiliyetimizin geldiği noktayı, bugün layık görüldüğümüz “Yılın Kamyonu” ödülü çok iyi anlatıyor. 23 Avrupa ülkesinden 23 ayrı jüri üyesinin değerlendirmeleriyle elde ettiğimiz bu ödül, bizim geleceğimiz için de çok önemli bir adım. Ford Otosan olarak ortaklarımız Ford Motor Company ve Koç Holding’in bize verdiği destek ve güven ile yolculuğumuza devam edeceğiz.”

44868081731_a6600d01ba_h.jpg

43056388570_acdd5a3917_h.jpg

43056331050_fdae5a4624_h.jpg

Ford Trucks, Hannover’de başlayan Uluslararası Ticari Araç ve Yan Sanayii Fuarı’nda (IAA), yeni çekicisi F-MAX’i dünyaya tanıttı. F-MAX’in dünya prömiyeri büyük bir habere de sahne oldu. Her yıl sonucu merakla beklenen Uluslararası Yılın Kamyonu Ödülü”ne bu yıl F-MAX’in layık görüldüğü açıklandı. F-MAX’in dünya prömiyerine ve ödül vesilesiyle fuarda düzenlenen törene Koç Holding ve Ford Otosan Onursal Başkanı Rahmi M. Koç, Koç Holding Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Ford Otosan Yönetim Kurulu üyeleri Ali İhsan İlkbahar, Turgay Durak, Füsun Akkal Bozok, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan Genel Müdür Başyardımıcısı Lisa K. King ve Ford Otosan üst yönetimi katıldı. Ford Trucks’ın, Ekim ayında piyasaya süreceği yeni çekicisi F-MAX fuarın da ilgi odağı oldu. Fuar, 20-27 Eylül 2018 tarihlerinde ziyarete açık olacak.

 

F-MAX HAKKINDA EK BİLGİ

Uluslararası arenada güçlü bir oyuncu olacak

  • Ağır ticari segmentinin öncü oyuncularından biri olmaya hazırlanan F-MAX, uluslararası pazarlarda Ford Trucks müşterilerinin ve filo sahiplerinin beklenti ve taleplerini karşılayacak şekilde tasarlanarak üretildi.
  • F-MAX’in geliştirilmesi sürecinde 5 ülkede yürütülen saha çalışmaları sırasında 900 şoför, 44 filo yöneticisine ulaşıldı ve beklentileri doğrultusunda tasarım aşamasına geçildi.
  • Ford Otosan Ar-Ge Merkezi ve İnönü fabrikasında süren 5 yıllık tasarım, geliştirme ve üretim sürecinde 1.200 Ford Otosan mühendisi görev alırken birçok yerli imalatçı da üretim sürecine katkı yaptı.
  • Konfor, teknoloji ve verimliliğin bir arada olduğu F-MAX, 2,50 m. kabin genişliği, tünelsiz orta bölgesi ve uçak tipi saklama alanlarıyla uzun yol şoförlerine kabin içi rahatlık sunuyor.
  • 500 PS gücü ile Yeni Ford Trucks F-MAX, yakıt ekonomisi, düşük bakım ve işletim giderleriyle de kullanım maliyetlerini düşürüyor.
  • Zorlu şartlarda kullanıcıların ihtiyaç duyduğu güç ve performansı sağlaması amacıyla geliştirilen F-MAX, 4 kıtada 11 ülkede toplamda 5 milyon kilometre teste tabî tutuldu. Farklı pazar koşullarına uygun olarak geliştirilen Ford Trucks F-MAX, çok zorlu iklim ve arazi şartlarındaki testleri başarı ile tamamladı.
  • Geleceğin teknolojilerine odaklanan Ford Trucks F-MAX, ConnecTruck kapsamında bilginin her an ulaşılabilir olmasını; kullanıcıların araçlarına, işlerine ve tüm dış dünyaya entegre olmasına kolaylık sunuyor. Ford’un bağlantılı ilk ağır ticari aracı olan F-MAX, harita destekli hız kontrolü, multi medya sistemi gibi teknolojileriyle sürücülerin ve filo yöneticilerinin hayatını kolaylaştırıyor.
#UlaşımdakiGözünüz'' 2 . ''Yaşında  
Ara
Cevapla
#9
NISSAN NAVARA DARK SKY CONCEPT HANNOVER’DE TANITILDI

29930943547_bcb273ed84_h.jpg

Nissan, Hannover Motor Show’da Nissan Navara Dark Sky Concept mobil gözlem evi aracını tanıttı. Avrupa Uzay Ajansı ile birlikte İngiltere’de geliştirilen mobil astronomi laboratuvarı Nissan’ın bugüne kadar geliştirdiği en akıllı pick-up.

Geliştirdiği teknolojik çözümlerle adından söz ettirmeye devam eden Nissan’ın Avrupa Uzay Ajansı (ESA) işbirliği ile İngiltere’de geliştirilen konsept aracı mobil astronomi laboratuvarı olarak tasarlanırken, özel olarak geliştirilen römork dünyanın önde gelen gözlem evi teleskobuna ev sahipliği yapıyor.

Nissan Intelligent Mobility vizyonunun son ürünü olarak ortaya çıkan Navara Dark Sky Concept, güvenli ve konforlu sürüş alanında otomobilleri daha yetenekli kılmak üzere geliştirilmiş olan NISSAN’ın ProPILOT sürücü destek teknolojisi ile birlikte geliyor.

Projeyi değerlendiren Nissan Hafif Ticari Araç Kıdemli Başkan Yardımcısı Ashwani Gupta: “Nissan Navara Dark Sky Concept, kullanıcıya istediği yere gitme özgürlüğünü sağlama vizyonunun en iyi örneği. Nissan Intelligent Mobility ve ProPILOT sayesinde ticari ihtiyaç ne kadar karmaşık olursa olsun, bir sonraki iş için en iyi çözümleri yaratıyoruz.” dedi.
 
44147417014_ed0ebaa170_h.jpg

Nissan Navara Dark Sky Concept, gökbilimcilerin görünürlüğü azaltan şehir alanlarından uzak, “dark sky” olarak adlandırılan ulaşılması zor noktalara ulaşmasını sağlayarak Avrupa Uzay Ajansı’nın yıldızları haritalamasına destek oluyor. Nissan Navara Dark Sky Concept’e bağlı römork dünyanın en güçlü teleskobu PlaneWave’e ev sahipliği yapıyor. Gelişmiş Nissan Intelligent Mobility teknolojileri teleskobun ideal gözlem ortamı için en uzak noktalara güvenle ulaşmasını sağlıyor.

44867759391_f6fc624e84_h.jpg

Nissan Navara Dark Sky Concept tasarımını uzaydan alıyor. Koyu dış gövde rengini Nebula desenleri süslerken yine koyu renk iç mekana güneşin turuncu tonları hayat veriyor. Koltuklardaki yansıtıcı turuncu tüpler aracın iç mekanındaki görüşü arttırırken gökbilimcilerin gece görüşünü bozacak beyaz ışıklara olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor.

44817807902_6682b778d3_h.jpg


Nissan Navara Dark Sky Concept 5.400 mm uzunluğa sahip. Römork dahil 9.680 mm uzunluğa sahip aracı harekete geçirme görevini 190 HP güç ve 450 Nm tork üreten 2,3 litre hacimli çift turbo beslemeli dizel motor üstleniyor.
Gelişmiş Nissan Intelligent Mobility teknolojileri, Nissan Navara Dark Sky Concept’i sınıfının en akıllı aracına dönüştürmek için birlikte çalışıyor. En güncel Nissan Intelligent Mobility teknolojileri ile donatılan aracın kullanım amacına uygun daha güvenli bir sürüş sunması için gelişmiş sürüş destek sistemi ProPILOT güncellendi. Akıllı Hız Sabitleme Sistemi ve Direksiyon Asistanı Teknolojilerini bir arada kullanan ProPilot daha kontrollü bir sürüş sunuyor. Araçta ayrıca Akılı Çevre Görüş Sistemi, römork alanını da tarayan Kör Nokta Uyarı Sistemi, Akıllı Çeki Demiri Hizalama Yardımcısı ve Nissan LEAF’ten alınan mobil batarya kiti gibi teknolojiler kullanıma sunuluyor.

44147494554_e385ebafae_h.jpg

44147504934_121322c50e_h.jpg
#UlaşımdakiGözünüz'' 2 . ''Yaşında  
Ara
Cevapla
#10
IVECO, Düşük Emisyon Standıyla IAA 2018’de tarih yazıyor

IVECO, Düşük Emisyon Standıyla IAA 2018’de tarih yazıyor – Sadece Elektrikli,   CNG ve LNG yakıtlı araçlar yelpazesi sunan %100 Dizelsiz stant, IAA tarihinde bir ilk.

IVECO, %100 Dizelsiz standında, müşterileri, iş ortakları ve üst yapı üreticileriyle iş birliği halinde  alternatif yakıtlı ürünleri ve uzun vadeli vizyonuyla  sürdürülebilir ve sıfır emisyonlu taşımacılık çözümünleri sunuyor.

IVECO elektrikli belediye otobüslerinden uzun mesafeli LNG’li kamyonlara kadar değişen sürdürülebilir çözümlerini sergileyen 18 aracı teşhir ediyor: Daily Blue Power “Yılın Vanı” 2018, Crealis In-Motion-Charging “Yılın Sürdürülebilir Otobüsü” 2019 ve Avrupa Mobilite Fuarı Yenilik Ödülü kazananı Crossway LE NP “Yılın Sürdürülebilir Otobüsü” 2018, ve Stralis NP 460 “Yılın Düşük Karbonlu Kamyonu” 2018 gibi birçok ödüllü aracı içeren her işin ve her görevin gereksinimlerini karşılayan eksiksiz bir ürün yelpazesi.
IVECO, aynı zamanda özel olarak oluşturulan bir tasarıma sahip Sınırlı Sayıda üretilecek Daily ile uzun yıllara dayanan başarılı geçmişini hatırlatarak Daily’nin 40. Yılını kutluyor.   

43078986760_405565a0a4_b.jpg

43078988530_2917946171_b.jpg

IVECO, ticari araç sektöründeki en önemli uluslararası etkinlik olan 67. IAA Ticari Araçlar (IAA), fuarında tarih yazıyor. Fuarda bir Düşük Emisyon Alanı oluşturan %100 Dizelsiz  standında  alternatif yakıtlı araçlardan oluşan tüm ticari ürün yelpazesini sergiliyor. Ayrıca enerji geçişi ve ilgili konuları tartışmak için sektör uzmanları, müşteriler ve teknik ortaklarla iş birliği halinde “Sürdürülebilir bir geleceğe doğru enerji geçişi”ne odaklanan özel bir Yuvarlak Masa ile atölye etkinliklerine de ev sahipliği yapıyor.

31017741048_a8c08f93d4_b.jpg

Pierre Lahutte, IVECO Marka Başkanı, bugün stantta yapılan basın açıklamasında şu yorumda bulundu: IVECO, IAA’nın tarihinde sergilediği araçlarda tek bir tane bile Dizel Motor bulunmayan bir stant sunan ilk üreticidir. Dizel araçlar üzerindeki baskı arttıkça ve enerji geçişi hız kazandıkça Taşımacılık sektörü değişiyor. Teşhirimizde IVECO’nun bugün mevcut olan Elektrikli, CNG’li ve LNG’li ürünleri sergilenmekte ve yüksek kentsel değerli, düşük enerji yoğunluklu yolcu taşımacılığından uzun mesafeli ağır iş tipi kara yolu taşımacılığına kadar tüm görevlerde Dizel araçlara uygun bir alternatif sunmaktadır. Ayrıca doğal gaz, sıfır emisyonlara ulaşıp negatif emisyonlar ve karbon birikimine kadar gidebilecek döngüsel bir ekonomi yaklaşımına kapı açarak biyometan ve yenilenebilir enerjiye sorunsuz bir geçiş olanağı sunmaktadır.

Ayrıca stantta ve konuşmacılar arasında IVECO’nun taşımacılık sektörünün karbondan arındırılmasının bir dizi yakıt ve teknoloji gerektirdiğine olan inancını paylaşan küresel enerji tedarikçisi Shell de yer almaktadır. Shell, Almanya’da elektrik ve doğal gaz yakıt ikmali ağlarının geliştirilmesini desteklemek için markayla olan iş birliklerinin parçası olarak fuara bir CNG/LNG dolum istasyonu ve elektrik şarj istasyonuyla da katılmaktadır.


IVECO’nun IAA 2018’deki teşhiri, farklı misyonların gereksinimlerine uygun bir enerji karması ile sürdürülebilir taşımacılık çözümünü göstermektedir. Şirket elektrikli tahrikin, özellikle şehir merkezlerindeki düşük hızlı, düşük enerji yoğunluklu dur kalklı görevlerde olmak üzere yolcu taşımacılığı gibi yüksek değerli görevlerde önemli bir rol oynayacağını değerlendirmektedir. Diğer önemli enerji kaynağı, insan ve malların sürdürülebilir bir şekilde taşınmaları için bir çözüm sunan doğal gazdır. IVECO, teşhir ettiği araçlar ile çoğu kirletici emisyonlarda devasa azalmalar sunabilen doğal gazın dikkate değer çevresel avantajını vurgulamaktadır. NO2 için %90 azalma, parçacıklı madde için %99 azalma, doğal gaz ve biyometan ile %10 dan %95’e varan CO2 azalması.


Biyometan ile organik veya tarımsal atıklardan enerji üretimine dayanan döngüsel bir ekonomi mümkündür. Bu, kapıdan toplama, yeşil atıklar, kurumsal yiyecek-içecek ve belediye atıklarından doğal gaz ve gübre üreten bir organik atık arıtma merkezinde yapılabilir. Bu yaklaşım, metan üretimi tarımsal atıklar kullanılarak bir çiftlikteki biyoçürütücüde oluşturulduğunda daha da ileri götürülebilir. Mahsuller, büyüdükçe CO2‘yi emerek karbonhidratlara dönüştürür, bu da Karbon sorununu giderir ve atmosfere Oksijen salınmasını sağlar. Çiftliğin biyoçürütücüsünde, mahsul kalıntıları biyogaz oluşturan anaerobik bir çürütme işlemiyle ayrıştırılır. Bu, biyometan olacak şekilde saflaştırılarak dolum istasyonlarına taşınabilir ve mal taşımacılığı için doğal gazla çalışan araçlarda yakıt olarak kullanılabilir.

Bu işlem aynı zamanda, besleyici maddeleri toprağa geri döndüren, organik madde içeriğini artıran ve atmosferdeki karbonu ayıran, ayrıca gübre kompostu olarak kullanılan besleyici açısından zengin bir madde de üretir. Sonuç olarak, bu döngüsel ekonomi yaklaşımı, karbonu yerde sabitleyerek havadaki CO2‘yi azalttığından ve karbon döngüsünü negatifhale getirdiğinden kuyudan tekere COemisyonlarını azaltmaktan daha fazlasını yapmaktadır.

IVECO standına gelen ziyaretçiler, yakıt olarak belediye atıklarından üretilen biyometan kullanılan bir IVECO CNG’li otobüs filosu işleten Lille şehri, tarımsal atıklardan elde edilen biyometana dayanan ve Pot au Pin, Air Liquide ve Carrefour tarafından yürütülen proje ile Norveç’te Biokraft tarafından dünyanın en büyük biyogaz tesisinin açılması örnekleriyle bu döngüsel ekonominin zaten gerçek olduğunu görebilecektir.

 

 

IAA’da IVECO: Her işi ve her görevi kapsayan eksiksiz bir sürdürülebilir ürün yelpazesini sergilemek amacıyla 18 araçla %100 Dizelsiz bir stant



%100 Dizelsiz stant, teşhiriyle birlikte IVECO’nun teknoloji ile enerji kaynağını görevin gerektirdikleriyle uygun hale getiren sürdürülebilir taşımacılık yaklaşımını vurgulamaktadır.


Şehir merkezinde kamu ulaşımı için, stant markanın elektrikli çözümlerini sergilemektedir: Tipik dur kalklı şehir içi görevleri için kusursuz çözümü sunan ve “2018 Yılının Uluslararası Vanı” ödülüyle taçlandırılan Daily Blue Power sürdürülebilir ailesinin parçası, sıfır emisyonlu Daily Electric Minibus; en gelişmiş akü teknolojisini barındıran Heuliez Bus GX ELEC tamamen elektrikli belediye otobüsü ve havai elektrik hatlarını dahili akülü enerji depolama ve hareket halinde şarj ile birleştiren ve Paris’teki Avrupa 2018 Mobilite Fuarı’nda Kent kategorisinde 2019 Yılın Sürdürülebilir Otobüsü ödülünü kazanan ve Hareketli Yeşil Enerji-Çevre kategorisinde Yenilik Ödülünü alan yeni nesil IVECO BUS Crealis In-Motion-Charging.
Kırsal kamu ulaşımında, tasarımı tavan alanına entegre edilen tanklar ve 600 km’ye kadar otonomiyle öne çıkan 2018 Yılın Sürdürülebilir Otobüsü IVECO BUS Crossway Low Entry Natural Power ile CNG, teşhirdeki çözümdür.

31017741728_f8e1285ef7_b.jpg

31017742198_765f400957_b.jpg

Kentsel ve kırsal eşya taşımacılığında, IVECO, Hi-Matic transmisyona sahip ve aynı zamanda Daily Power ailesinin parçası olan farklı Daily Natural Power modelleri sergilemektedir. Daily Hi-Matic Natural Power sektörde 8 hızlı otomatik dişli kutusuna sahip 3,0 litre CNG motorla donatılmış ilk Hafif Ticari Araçtır.

Kentsel ve bölgesel ulaşım görevlerinde, CNG uzun mesafeler boyunca ve şehir merkezindeki teslimatlarda kombine verimli taşımacılık gereksinimlerini karşılayan teknolojidir. IVECO, zamanından bir yıl önce hem CNG modelinde hem de EURO VI D seviyesi emisyon standartlarına zaten uyumlu bir şekilde belediye uygulamalarına odaklanan iki Eurocargo sergilemektedir. Teşhirdeki modellerden biri Meiller tarafından 3 konumlu bir damperle donatılmıştır.


Teşhirdeki ikinci model IVECO’nun bir teknoloji ortağıyla hem kamyon hem de gövde emisyonlarını gidermek üzere yaptığı iş birliğinin sonucudur: Bu model, kamyonun CNG’li motorunu hidrostatik bir transmisyonla birleştirerek süpürme ekipmanını çalıştırmak için genellikle ikinci bir dizel motor ekleyen, daha az regülasyonlu, hatta regülasyonsuz olan geleneksel kamyona monteli süpürücüye kıyasla emisyonlarda dikkate değer bir azalma elde eden ve Johnston Engineering tarafından geliştirilen bir süpürücü gövdesi ile donatılmıştır.


IVECO ayrıca sektördeki bir ilk için Carrier Transicold ile de ortaklık kurdu: Donduruculu gövdeye sahip bir kamyonda Dizeli tamamen ortadan kaldıran Frappa gövdeyle donatılmış ve Carrier Supra® CNG teknolojisi içeren yepyeni 26 tonluk 400 hp Stralis NP rigid. Hem araç hem de soğutma grubuna, şasiye monteli seri CNG tanklarıyla beslenen son teknolojili Tam doğal gaz motorlarıyla güç verilmektedir. Genellikle gövdedeki motor gerçek bir kirletici olan motor araçtaki motordan daha az regülasyonlu olduğundan, bu ultra düşük NO2 ve PM emisyonları sağlamaktadır. Bu çığır açıcı araç  1000 km’ye kadar menzile sahiptir ve şehir merkezlerinde gece teslimatları yapabilir.


Uzun mesafeli görevlerde IVECO’nun çözümü LNG teknolojisidir. Bu sektörde, piyasadaki uzun mesafeli taşımacılık için özel olarak tasarlanmış ilk doğal gazlı kamyon olan Stralis NP ve özellikle geçen Aralık’ta İngiltere’de Yılın Düşük Karbonlu Kamyonu seçilen Stralis NP 460 ile başı çekmektedir. IVECO, bu ürünleri AD ve düşük çekişli kamyonlar dahil, mafsallı ve sabit hallerdeki modellerle sergilemektedir.


IVECO ayrıca bu sektörde, önemli bir ortaklıktan ortaya çıkan, sektördeki başka bir ilki sunmaktadır: %100 sıfır Dizel, Sıfır yağ solüsyonu sunan benzersiz CIFA elektrikli beton mikseriyle donatılmış 400 hp Stralis X-Way Natural Power. Kamyon biyolojik CNG ile çalışmaktadır ve CIFA tarafından geliştirilen Energya hibrit eklenti beton mikseriyle donatılmıştır. Mikser, bir lityum aküyle güç verilen bir elektrik motoruyla çalıştırılmaktadır. Ayrıca yavaşlarken kamyonun enerjisini geri kazandıran bir Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi’ne de sahiptir.
%100 Dizelsiz – Düşük Emisyon Alanı’ndaki teşhirde yer alan tüm araçlar, IVECO ve ortaklarının sürdürülebilir taşımacılık ve çözümler sunma bağlılığına  ilişkin somut bir gösterimdir.

44170715944_ff41737eca_b.jpg

29954262537_6ec791eb03_b.jpg
#UlaşımdakiGözünüz'' 2 . ''Yaşında
Ara
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  11. İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı Transist 2018 Ulaşım Platformu 1 137 08-11-2018, Saat: 20:23
Son Yorum: Ali Hıdır Bektaş
  Bus World 2018 Ulaşım Platformu 6 1,487 23-04-2018, Saat: 13:00
Son Yorum: Ulaşım Platformu

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi